مقالات

تفاوت لباس شومیز با تونیک زنانه چیست و چه فرقی باهم دارند؟

تفاوت لباس شومیز با تونیک زنانه

تفاوت لباس شومیز با تونیک زنانه | لباس راحتی سویکس

خانم‌ها معمولاً به علت تنوع در نوع پوشش و آیتم‌های لباس های خود ممکن است دارای لباس هایی باشند که کاملا از نظر ظاهری مشابه باشند، اما دارای کاربردها و مصارف مختلف باشد؛ به عنوان مثال شومیز و تونیک زنانه را می توان نام برد که خوب است بدانید فرق و تفاوت لباس شومیز با تونیک زنانه اندک است، ولی همین تفاوت کم می تواند محل پوشیدن این نوع لباس زنانه را از یکدیگر تفکیک کند و خانم ها می بایست با این تفاوت بین شومیز تونیک آشنا باشند تا بتوانند در جای مناسب و در زمان مناسب از شومیز و  تونیک زنانه استفاده کنند.

اغلب اینگونه تصور می‌کنند که به علت اینکه خانم‌ها هنگام بیرون رفتن از خانه از مانتو یا یک بالاپوش برای پوشاندن آیتم های پوششی دیگر خود استفاده می کنند، دیگر نیازی به دقت کردن در مورد نوع پوشش و تفاوت بین پوشش آنها همانند مردان نیست، اما باید بدانید که تک‌تک آیتم‌هایی که در استایل خانم ها استفاده می شود، در شیک پوشی آنها اهمیت دارد. از جمله این موارد می‌توان به فرق و تفاوت بین شومیز و تونیک زنانه اشاره کرد که تقریباً مشابه یکدیگر می باشند، اما در باطن تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

جهت دیدن لیست محصولات و قیمت های لباس راحتی زنانه کلیک کنید.

از طرف دیگر به این علت که معمولا افراد شومیز و تونیک را با  آیتم های دیگر تقریباً به صورت مشابه ست می کنند، بنابراین افراد گمان می‌کنند که شومیز و تونیک یکسان می باشند و خیلی پیش می‌آید که این دو را به جای یکدیگر به کار می‌برند، اما خوب است که با فرق و تفاوت لباس شومیز و تونیک زنانه کاملا آشنا باشید و از این به بعد بتوانید با در نظر گرفتن تفاوت این دو استایل‌های متفاوت و جذابی را برای خود خلق کنید.

از جمله تفاوت های بین شومیز و تونیک می‌توان به قد و بلندای آن ها اشاره کرد. معمولاً تونیک ها دارای قدی بلند تا روی خط باسن یا روی زانو می باشند که معمولاً در میهمانی های عمومی استفاده می شود و افرادی که تمایل ندارند باسن کاملا مشخص باشد، استفاده می‌کند. در مورد شومیز می توان گفت در واقع شکل تغییر یافته ای از پیراهن مردانه است. با شکل و قامت یکسان و معمولاً تا زیر شکم یا روی خط باسن را می پوشاند و در پارتی ها و دورهمی خانوادگی معمولاً استفاده میشود.

رنگ و طرح شومیز و تونیک می‌تواند کاملاً متفاوت باشد و از جنس های مختلفی برای دوخت آن استفاده می‌کنند. معمولاً طرح و رنگ با توجه به مکانی که افراد قصد رفتن به آنجا را دارند و مهمانی که به آنجا دعوت شدند و میزان رسمیت آنها انتخاب می‌کنند.

جنس پارچه با توجه به اندام فرد تعیین می گردد که هر چه افراد اندام تو پرتری داشته باشند، معمولاً می‌بایست از پارچه‌های استفاده کنند که حالت لخت و افتاده بر روی بدن دارند و از پوشیدن لباس هایی با پارچه هایی که حالت پف یا توری دارد، خودداری کنند.

تونیک زنانه

تونیک زنانه یکی از آیتم های پرطرفدار و پا پرکاربرد لباس زنانه می باشد که معمولاً در مهمانی های خانوادگی و مهمانی های عمومی استفاده می شود.

جنس و نوع پارچه تونیک معمولاً با توجه به اندام فرد تعیین می‌گردد و هرچه افراد اندام تو پرتری داشته باشند، از پارچه هایی که به صورت لخت روی اندام قرار می‌گیرند، استفاده می‌کنند تا اندکی آنها را لاغرتر نشان دهد و برعکس افرادی که لاغر تر هستند، می‌توانند از پارچه‌هایی که توری و پف دار هستند، استفاده کنند تا اندکی آنها را چاق تر نشان دهد. رنگ و طرح تونیک نیز با توجه به میزان رسمیت مکانی که قرار است آنجا بروند، تعیین می‌گردد. معمولاً در فصول تابستان از رنگ های پاستیلی و شاد و در فصول زمستان و پاییز از رنگ‌های تیره یا نود استفاده می کنند.

البته سایر آیتم های لباس که قرار است با تونیک ست کنند نیز در انتخاب رنگ تونیک تاثیر گذار می باشد.  به طور کلی تونیک ها دارای قدی تا روی زانو یا زیر باسن می باشد که تونیک ها در انواع یقه گرد، یقه هفت، یقه مردانه و ساده تولید می گردد که فرم کلی آن می‌تواند به صورت جلو باز یا جلو بسته، دکمه دار یا یا زیپ دار می باشد.  حتی برخی از تونیک ها به صورت نیم زیپ تولید می‌شود. آستین تونیک ها اغلب به صورت آستین سه ربع یا آستین بلند می باشد، اما در انواع آستین کوتاه و آستین حلقه‌ای نیز تولید می گردد.

برای اینکه بتوانید از بین رنگ های خنثی ، سرد و گرم بهترین رنگ را با توجه به روحیات خود برای خرید تونیک زنانه انتخاب کنید می توانید مقاله “بهترین رنگ های لباس راحتی و خانگی در منزل را مطالعه کنید.

شومیز زنانه

شومیز زنانه را می‌توان طرح تغییر یافته ای از پیراهن مردانه دانست که تقریباً به همان شکل و شمایل تولید می گردد.

قد آنها معمولاً تا روی باسن می‌باشد و به صورت کاملاً اندامی تولید می گردد، البته برخی شومیزهای زنانه به صورت و اورسایز نیز در سال‌های اخیر تولید شده است و مورد استقبال از خانم‌ها قرار گرفته است. اگر در هنگام خرید تونیک یا شومیز زنانه در انتخاب سایز سردرگم هستید نگران نباشید زیرا میتوانید مقاله “راهنمای انتخاب سایز لباس راحتی” را مطالعه فرمایید.

برای اینکه فرق و تفاوت لباس شومیز و تونیک زنانه را بدانید، خوب است بدانید که شومیز ها می توانند در انواع جلو بسته یا جلو باز با انواع یقه گرد، یقه ساده، یقه دلبری، یقه دکلته و یقه مردانه و یقه ساده تولید گردد و افراد با توجه به سلیقه شخصی خود از آنها استفاده می‌کنند. معمولاً شومیز را با شلوار جین شلوار جین و یا کتان استفاده می‌کنند. البته برخی از انواع شومیز مجلسی وجود دارد که خانم ها می توانند آن را با دامن‌ها و شلوارهای مجلسی ست کنند و ترکیب بی نظیری را برای خود خلق کنند.

به طور کلی شومیز نسبت به تونیک کمی رسمی تر می باشد و فرد در پارتی های دورهمی معمولاً از آن استفاده می‌کنند و طرح و رنگ ان نیز مانند تونیک با توجه به فصل و سلیقه افراد و مکانی که قصد رفتن به آن را دارند، تعیین می‌گردد. جنس آن نیز با توجه به اندام فرد تعیین می گردد. هر چه جنس پارچه شومیز لخت تر باشد، برای افراد چاق تر مناسب تر می باشد. برای آشنایی با بهترین جنس ها برای لباس می توانید مقاله “آشنایی با بهترین جنس لباس راحتی زنانه” را مطالعه کنید.

خلاصه مطلب

خانم‌هایی که به شیک پوشی خود اهمیت می‌دهند، باید با تک‌تک آیتم ها و فاکتورهای پوشش خود آشنا باشند و فرق و تفاوت بین آنها را بدانند. از جمله لباس‌هایی که بسیار شبیه به هم هستند و افراد زیادی آنها را به جای یکدیگر به کار می‌برند، شامل شومیز و تونیک زنانه می باشد. خوب است خانم‌ها با فرق و تفاوت لباس شومیز و تونیک زنانه آشنا باشند و بتواند در استایل شخصی خود این تفاوت‌ها را لحاظ کنند. قبل از خرید شومیز یا تونیک زنانه پیشنهاد می شود که حتما مقاله “نکات مهم در هنگام خرید لباس راحتی و خواب” را مطالعه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *