مقالات

تفاوت هودی و سویشرت و دورس چیست؟

تفاوت هودی و سوئیشرت و دورس چیست؟

تفاوت هودی و سویشرت و دورس | همه چیز درباره ی هودی ، سویشرت و دورس | لباس راحتی سویکس

با شروع فصل سرما و به خصوص فصل پاییز نیاز به استفاده از لباس هایی همچون هودی زنانه ، سویشرت ک دورس بیش از پیش حس می گردد. خوب است بدانید این سه نوع مختلف لباس دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند و مختص استایل کژوال و غیر رسمی می باشند.

به عبارت دیگر شما نمی توانید از دورس و هودی و سویشرت در استایل رسمی خود بهره بگیرید، اما تفاوت هودی و سوئیشرت و دورس چیست و از هر آیتم در چه زمان و سبکی می توان استفاده کرد؟ برای آشنایی بیشتر با این سه آیتم و اینکه بدانید تفاوت هودی و سوئیشرت و دورسچیست، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

جهت دیدن لیست محصولات و قیمت های لباس راحتی زنانه کلیک کنید.

هودی چیست؟

هودی از جمله آیتم های لباس پاییزه و زمستانی است که که در واقع ماهیتی یونیسکس دارد و خانم ها و آقایان می توانند از یک طرح و رنگ استفاده کنند و حتی آن را با یکدیگر ست کنند. برای اینکه بتوانید از بین رنگ های خنثی ، سرد و گرم بهترین رنگ را با توجه به روحیات خود برای خرید هودی انتخاب کنید می توانید مقاله “بهترین رنگ های لباس راحتی و خانگی در خانه را مطالعه کنید.

هودی معمولا از جنس های مختلفی تهیه می گردد و با توجه به سلیقه مشتری می تواند هر مدل از جنس را شامل گردد. به نظر شما تفاوت هودی با سوئیشرت و دورس چیست؟ مهمترین قسمت این تفاوت را کلاه هودی ها تشکیل می دهند.

هودی ها معمولا به صورت جلوبسته هستند، ولی حتما کلاه متصل به خود را دارند و این طرح هودی از لباس راهبان قدیمی برگرفته شده است. در قسمت جلویی هودی ها می توان از زیپ یا دکمه برای راحت تر استفاده کردن آن نیز استفاده کرد، اما دقت داشته باشید که این زیپ و دکمه در حالت نیمه قرار دارند و مانند سویشرت به صورت جلو باز نخواهد بود و اصطلاحا به نام نیم زیپ مشهور هستند.

قد هودی معمولا تا روی باسن را می پوشاند و از لحاظ اندازه آن می بایست کمی گشادتر از سایز خود درنظر بگیرید، زیرا هودی ها نباید به تن بچسبد و حالت چسبان را داشته باشد.

البته برخی هودی ها که در سال های اخیر بسیار ترند شده اند، با نام هودی اورسایز می باشند که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است و خانم ها و آقایان به راحتی می توانند از آن استفاده کنند و طرح ها و رنگبندی مختلف دارد. چناچه انتخاب سایز لباس سردرگم هستید میتوانید مقاله “راهنمای انتخاب سایز لباس راحتی” را مطالعه فرمایید.

اما از آنجا که پوشیدن لباس های ساده از جمله مبحث های مهم در دنیای مد و استایلیست ها می باشد، بهتر است سراغ رنگ های خیلی جیغ و یا طرح های شلوغ نروید‌ و توجه اطرافیان را از استایل خود کم نکنید تا فردی شیک پوش به نظر برسید.

جنس و زمان استفاده از هودی

جنس هودی ها معمولاً از انواع مختلفی شکل می گیرد و اگر بخواهید بدانید که یکی از علل تفاوت هودی و سویشرت و دورس چیست؟ ، بهتر است بدانید که یکی از مهمترین این هودی ها از جنس نخ و یا نخ پنبه می باشند، و در برخی از هودی ها داخل آنها از جنس پشمی استفاده شده است و خارج از این کیفیت ها معمولا تولید نمی گردد،

زیرا افراد معمولاً به دنبال داشتن هودی های نخی هستند که بتوانند در زیر کاپشن و یا پالتوی خود از آن استفاده کنند. برای اینکه با بهترین جنس های هودی زنانه آشنا شوید می توانید مقاله “آشنایی با بهترین جنس لباس راحتی زنانه” را مطالعه کنید.

معمولاً هودی ها را می توان در فصل پاییز و در زمانی که هوا زیاد سرد نشده است، استفاده کنند. شما می توانید در فصل پاییز از هودی همراه با شلوار جین یا کتان استفاده کنید.

زمانی که هوا رو به سردی گذاشت، از ترکیب هودی همراه با کاپشن یا پالتو استفاده کنید. در این صورت بهتر است از استایل های تک رنگ استفاده کنید و رنگ هودی را متفاوت در نظر بگیرید.

به عنوان مثال شما می توانید از کاپشن، شلوار و نیم بوت مشکی استفاده کنید و رنگ هودی را رنگی متفاوت مانند زرد، قرمز یا آبی و هر رنگ دیگری که به آن علاقه دارید، انتخاب کنید.

سوئیشرت چیست؟

سویشرت ها نیز از جمله آیتم‌های پاییزی و زمستانی هستند که شما می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید و تنوع رنگ و طرح و جنس بی‌نظیری دارند، اما خوب است بدانید که تفاوت سوئیشرت با هودی و دورس چیست؟ معمولا اجباری در داشتن کلاه برای آنها وجود ندارد و بدون کلاه تصور نمی‌شود و جز ماهیت اصلی هودی ها می باشد یا کلاه جدا از خود دارد و به صورت جلو باز هستند،

اما جلو بسته آن نیز تولید می گردد. برای بستن سوییشرت جلو باز از دکمه و یا زیپ بهره می گیرند و شما می‌توانید اگر هوا سرد شد، می توانید دکمه خود را ببندید و در غیر این صورت اگر احساس گرما کردید، سوییشرت خود را خارج کنید.

معمولاً استفاده از سویشرت ها بسیار راحت‌تر از هودی هستند و این به دلیل جلو باز بودن آنها است، اما به طور کلی مشخصه و تفاوت اصلی سوئیشرت و هودی در جلو بازو و جلو بسته بودن آن و همچنین کلاه دار بودن آن می باشد.

دورس چیست؟

دورس را می‌توان نوعی پارچه پنبه و یا نخ پنبه دانست که به صورت ضخیم تر از جنس پارچه‌های نخی بافته می‌شود. معمولاً به صورت دو نخ و یا سه نخ وجود دارد.

معمولاً افراد دورس را با سویشرت و هودی و سایر لباس های نخی اشتباه می‌گیرند. معمولاً شکل بافت دورس به گونه ای است که در قسمت پشت پارچه به صورت بافت گرد وجود دارد و آن هم به دلیل بافته شدن با ماشین‌های گرد بافت است.

معمولا از جنس دورس برای دوخت لباسهای ورزشی و لباس های گرمکن استفاده می‌شود که برای تهیه انواع بلوزهای گرمکن استفاده دارند. دورس ها علاوه بر جنس متفاوت نسبت به هودی و سویشرت دارای شکل متفاوتی نیز دارند و معمولا به صورت جلو بسته و بدون کلاه و آستین بلند تولید می گردد.

زمان مصرف آنها نیز در فصل پاییز و زمستان است، یعنی به خصوص در فصول گرم شما نمی‌توانید از جنس دورس استفاده کنید، زیرا باعث گرم شدن بدن و تعریق می گردد و لذا برای فصل تابستان مناسب نخواهد بود. در واقع می‌توان گفت که جنس دورس از نوعی جنس پارچه های زمستانی و پاییزی است و کیفیت بسیار بالایی دارد.

رنگبندی و طرح های دورس نیز بسیار متنوع می باشد و افراد می‌توانند با توجه به سلیقه و استایل شخصی خود نسبت به خرید انواع طرح و رنگ های بلوز دورس اقدام کنند.

خلاصه تفاوت هودی و سویشرت و دورس چیست؟

از آنجا که سویشرت، هودی و دورس معمولاً از لحاظ ظاهری به یکدیگر شباهت دارند، معمولاً افراد این سه آیتم را با یکدیگر اشتباه می گیرند و تفاوت آنها را متوجه نخواهد شد، اما برای اینکه بدانید تفاوت هودی و سوئیشرت و دورس در چیست، خوب است که تعریف هر یک از این آیتم ها را بدانید تا بتوانید بهتر متوجه شوید که  “تفاوت هودی و سویشرت و دورس چیست؟  این مطلب را از دست ندهید کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *